Cari Blog Ini

Perniagaanku..Klik LIKE sebagai sokongan anda kepada saya

Rabu, 23 Mac 2011

AKU SUKA SEJARAH

Sewaktu di sekolah menengah, kita sering mempelajari sejarah tentang kehidupan manusia yang dahulu sebelum kita. Sejarah menjadi teladan penting untuk diterapkan nilai-nilai murni seperti patriotisme ke dalam minda remaja. Bak kata pepatah, kita harus berpaling ke belakang sebelum terus maju ke hadapan supaya kita dapat mengambil iktibar dari peristiwa dahulu.

Antara topik pertama yang sering diajar dalam subjek sejarah ialah PRA-SEJARAH TAMADUN MANUSIA. Ya, seperti yang diajarkan kepada kita, zaman manusia bermula dengan zaman batu. diikuti zaman gangsa, besi da sebagainya. TETAPI dalam masa yang sama, kita juga belajar 25 zaman nabi kita, yang juga setiap nabi mewakili setiap kaum yang dipimpin di dalam subjek Pendidikan Islam. Dan setiap kaum yang dipimpin juga mempunyai TAMADUN yang tersendiri. Mereka dikurniakan harta-benda yang banyak, kemasyuran, kekayaan dan juga termasuk teknologi sains pada zaman tersebut. Tetapi oleh kerana kekufuran, keangkuhan dan keingkaran kepada ajaran nabi yang diutuskan menyebabkan semua ketamadunan itu dihapus dalam satu malam sahaja. Kalau difikirkan kembali tentu anda terasa pelik, kerana dalam sejarah yang kita belajar, semuanya bermula dari zaman batu, dimana manusia tidak tahu apa-apa, jahil dan juga tidak bertamadun, padahal dalam al-Quran sendiri menyebut nabi Nuh telah membina bahtera kapal yang besar, Kaabah telah wujud pada zaman nabi Adam dan kaum firaun pada zaman nabi Isa juga telah berjaya membina piramid yang besar!!!...



Bahtera Nabi Nuh yang ditemua di Ararat, bukti kemampuan teknologi manusia....














DAN INI


  Kewujudan piramid, bukti teknologi pembinaan, zaman manusia pada masa lampau....
DAN JUGA INI.....


Kaabah telah wujud pada zaman Nabi Adam lagi dan al-Quran juga membuktikan bahawa Nabi Adam juga sudah pandai berkata-kata dan berkelakuan seperti kita...
Semua bukti ini adalah paling kukuh, dan tidak boleh dipertikaikan sama sekali oleh manusia terutamanya umat Islam sendiri. Dan adakah manusia zaman batu boleh membina seperti gambar di bawah ini??



Persoalanya disini, adakah nabi Adam diturunkan oleh Allah sehina ini?? Walhal, Allah telah mengajarkan ilmu yang tidak pernah diajarkan pada makluk-makluk lain.


Sebenarnya, zaman batu TAK PERNAH WUJUD!!!, zaman gangsa hanya DOGENG.....sebelum ini, tanyalah sesiapa pun tentang zaman pra-sejarah, mesti akan jawab zaman dogeng ini....tetapi sebenarnya kita semua telah ditipu bula-bulat,, kita ditipu sehingga hampir seluruh dunia mempercayainya...Inilah penipuan sejarah yang paling besar dalam tamadun manusia!!! 

Anda mesti nak tahu, siapakah dalang di sebalik penipuan sejarah ini.. Inilah dia Charles Darwin dan penyokong teori evolusi...





Sebagai umat Islam, kita sepatutnya mengkaji sesuatu sejarah perlulah berdasarkan al-Quran, bukan sekadar mengkaji dari sudut sains semata-mata. Kerana akal manusia juga mempunyai batasnya dan sedangkan al-Quran merupakan kalam Allah, yang tiada cacat celanya... Tujuan al-Quran menceritakan semua kisah-kisah kaum terdahulu ialah untuk memberi iktibar kepada kita. dan kita seharusnya mengambil iktibar daripadanya...Dan, pembohongan ini juga patut menjadi iktibar kepada kita!!!

p/s : Kredit kepada http://fieezsp.blogspot.com/..di petik bulat2 dari blog beliau..

5 ulasan:

  1. tu la, pernah gak terpikir zaman2 nabi ni sebelum zaman dinasor ke selepas zaman dinasor... :)

    BalasPadam
  2. cam kenal ja artikel ni,, hahha

    BalasPadam
  3. di ambil bulat2 dari blog http://fieezsp.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. agaknya, nabi mana la yang idup zaman dinosor...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...